Warning: DOMDocument::loadXML(): Start tag expected, '<' not found in Entity, line: 1 in /home/npro5/domains/xn--gadetmaniak-rqc.pl/public_html/wp-content/plugins/premium_seo_pack/modules/title_meta_format/init.social.php on line 481

Kinect i jego specyfikacja

Kinect to nic innego, jak urządzenie wejściowe, czujnik ruchu dla konsoli Xbox 360, która nieprzerwanie cieszy się ogromną popularnością nie tylko wśród dzieci. Kinect to produkt Microsoft, który pozwala użytkownikowi na interakcję z konsolą bez konieczności używania kontrolera. Jego początki sięgają 2010 roku. 4 listopada tego roku został wprowadzony na rynek amerykański, 6 dni później Europejski, a potem kolejno w innych krajach. Okres wprowadzenia produktu na rynek zbiegł się z okresem przedświątecznym i już wtedy sprzedaż była bardzo satysfakcjonująca. Co więcej, ze względu na szybkie tempo sprzedaży – w ciągu 60 dni od premiery sprzedano 8 milinów sztuk tego sprzętu – Kinect został wpisany do księgi rekordów Guinnessa, jako najszybciej sprzedające się urządzenie elektroniki konsumenckiej. Chociaż produkt zaczęto sprzedawać dopiero pod koniec 2010 roku, już na początku pierwszej połowy 2009 roku został on przedstawiony na targach, jako Project Natal, dopiero rok później w Kalifornii przedstawioną aktualną nazwę projektu, czyli Kinect.

Urządzenie to posiada dwie kamery, promiennik podczerwieni, macierz czterech mikrofonów kierunkowych, akcelerometr i napęd pozwalający na uchylanie głowicy. Dla laika może to brzmieć nieco skomplikowanie, ale w rzeczywistości jest to dość prosta konstrukcja. Pierwsza z kamer to standard wizyjny RGB, o rozdzielczości 640×480, druga jest częścią podsystemu sensora, zwracającego informację o głębokości. Urządzenie dzięki sensorom jest w stanie wyłapać sylwetkę człowieka i umożliwia wykrycie jego gestykulacji. Do tej pory na rynku nie pojawiło się inne tego typu urządzanie, które jest w stanie rejestrować ruchy człowieka i wprowadzać je do gry.

Kinect to produkt, który powstał głownie z myślą o fanach gier. Powstanie Kinect było niejako impulsem dla producentów gier do tworzenia kolejnych ciekawych propozycji. Pierwszą z gier było Ricochet, w której gracz za pomocą rąk i nóg musi wykopywać piłki. Gry na Kinect nie tylko bawią, ale pozwalają też zapewnić sobie, chociaż odrobinę ruchu, co w czasach zbyt długiego siedzenia przed komputerem nie jest tak oczywiste. Na rynku wraz z pojawieniem się Kinect pojawiły się też inne gry, jak: Kinectimals, Kinect Sports, Bobble Head Carnival Games: MSMD, Dance Central, Dance 1,2,4, Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część I, Just Dance 2014, Zumba Fitness i wiele wiele innych. Największą popularnością cieszą się gry ruchowe, taneczne. Możliwość poruszania się w gronie rodzinnym bez wychodzenia z domu ma teraz ogromne znaczenie.

Gry to jednak nie wszystko, warto zauważyć, że Kinect jest wykorzystywany w środowiskach zajmujących się przetwarzaniem obrazów i w robotyce, Jest to stosunkowo tani zamiennik drogich sensorów laserowych. Co więcej, Kinect znalazł swoje zastosowanie również w marketingu. Interaktywne reklamy to coś więcej niż zwyczajny spot, to próba nawiązania interakcji z użytkownikiem. Z całą pewnością w najbliższych latach Kinect znajdzie jeszcze wiele innych ciekawych rozwiązań i zostanie uznany za jeden z lepszych wynalazków początków XXI wieku.